Chcete sa dozvedieť viac o tom, čo vás zaujíma? Napíšte nám váš tip.

Nedajte šancu jojo efektu

Napísal dňa 7. máj 2016

Je to aj váš problém, že pravidelne cvičíte a kilá nie a nie odbudnúť? Možno že len stačí ak začnete pravidelne sa stravovať.

Naordinujte si nový, lepší jedálniček a verte, že váha pôjde zaručene dolu.

Pravidelne cvičíte, obmedzujete sa v jedle ale s hmotnosťou na váhe nie ste spokojný? Možno len, že robíte chybu v starovacích návykoch. Nie je ideálne len hladovať ale skôr sa zamyslieť nad pestrým menu. Taký, podľa ktorého by ste chudli efektívne a bez jojo efektu. Tu je pár praktických rád, ktoré ak budete dodržiavať výsledok v podobe spokojnej postavy sa časom dostaví.

Ak nechcete schudnúť len krátkodobo ale udržať si štíhlu líniu na dlhšie obdobie, je treba mať na pamäti, že chudnutie je v prvom rade o pevnej vôli a trpezlivosti. Dobré je si okrem fitnes plánu urobiť aj kvalitný jedálniček. Možno, že sa vám to bude zdať ako paradox, ale pri diéte by ste nemali trpieť hladom.

44

Nevyváženou stravou a hladovaním si telo ničíte a kilá sa vám opäť rýchlo vrátia. Jedzte preto pravidelne malé porcie každé tri hodiny. Stravu by sme si mali rozdeliť na 5 menších porcií počas dňa, z toho dve väčšie jedlá a tri malé, napr. v podobe ovocia, zeleniny, jogurtu alebo cereálnej tyčinky. Odborníci tvrdia, že najdôležitejším jedlom celého dňa sú raňajky, ktoré by mali tvoriť 25% nášho denného energetického príjmu. Snažte sa ale nahradiť biele pečivo celozrnným.

Obed by mal byť vyvážený. V prípade, ak si dáte len zeleninový šalát s trochou mäsa, budete opäť pociťovať hlad, protože iba bielkoviny a zelenina vám potrebnú dennú energiu nezaistia. Namiesto toho si dajte varené mäso s ryžou a dostatočnou zeleninovou oblohou. Tí, ktorí majú v obľube polievky, nemusia sa ich tiež pri diéte vzdať. Stačí, ak sa len vyhnú krémovým alebo zahusteným zápražkou. Výborný je napríklad hovädzí vývar alebo zeleninová polievka.

Večera by už mala byť ľahká obsahujúca zeleninu a bielkoviny. Dbajte taktiež na to, aby vo vašom jedálničku nechýbali potraviny, čo obsahujú vlákninu, ktorá má najdôležitejšia úlohu počas diéty. Môžeme ju nájsť v jablkách, mandliach, hnedej ryži atď. Pre dlhodobé schudnutie je dôležité okrem vyváženého jedálnička nezabúdať aj na aktívny pohyb, najlepšie 3x týždenne. Ak nemáte čas si zacvičiť, postačí aj 40 minút rýchlejšej chôdze.

Zdroj: redakcia, Foto: sxc.hu

Napíšte komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.