Chcete sa dozvedieť viac o tom, čo vás zaujíma? Napíšte nám váš tip.

Hodnotenie nemocníc podľa pacientov

Napísal dňa 24. apríl 2017

Mierny posun k lepšiemu.

Na základe výpovedí viac ako 7000 pacientov, ktorí sa v minulom roku liečili v niektorej zo slovenských nemocníc, sme už po jedenásty raz zostavili rebríček nemocníc. Presnejšia metodika pri spracovaní údajov ukazuje lepší prehľad o spokojnosti pacientov v slovenských nemocniciach.

V porovnaní s predchádzajúcim prieskumom môžeme hovoriť o lepšej spokojnosti s takzvanými hotelovými službami, teda s jedlom, s ubytovaním a upratovaním. Spokojnosť so zdravotnými sestrami u dospelých pacientov v porovnaní s minulým rokom mierne klesla.

Healthcare-with-Vendor-Neutral-Archive-VNA

 

Naopak, u detských pacientov, pri ktorých vyjadrovali spokojnosť ich rodičia, spokojnosť so sestrami stúpla. Z tohto hľadiska  je zaujímavé aj poradie na prvých miestach v kategórii fakultných nemocníc. Rodičia, ktorí sú pri známkovaní pobytu svojich detí zväčša prísnejší, poslali detské fakultné nemocnice v Banskej Bystrici a v Košiciach na prvé miesta rebríčka.

„Subjektívna spokojnosť pacientov je jedných z dôležitých ukazovateľov, na ktorý sa pozeráme pri uzatváraní kontraktov s poskytovateľmi zdravotnej starostlivosti. Kvalitu ubytovania, prístup personálu a stav po prepustení vie dobre posúdiť každý pacient. Teší nás, že celková známka hodnotení je opäť o niečo lepšia. Svedčí to o snahe nemocníc zlepšovať všetky svoje služby popri prioritnej úlohe – zvyšovaní kvality poskytovanej zdravotnej starostlivosti,“ povedal generálny riaditeľ Dôvery Martin Kultan.

Podobne ako v minulých ročníkoch najnižšia spokojnosť pacientov je s hotelovými službami, najvyššia s personálom zdravotníckych zariadení – s lekármi a so sestrami. Pacienti ohodnotili nemocnice ako v škole, teda známkami od 1 po 5. Všetky nemocnice dosiahli priemernú známku 1,64, čo je v porovnaní s minulým rokom (1,66) mierne zlepšenie.

Napíšte komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *