Chcete sa dozvedieť viac o tom, čo vás zaujíma? Napíšte nám váš tip.

Ako bojovať so stresom?

Napísal dňa 31. október 2017

Znížiť vplyv stresu dokážete aj správnym dýchaním.

Určite dôverne poznáte ten stav, keď sa na vás zo všetkých strán valia povinnosti a vy ich nezvládate riešiť. Ste zavalený množstvom práce a o oddychu nemôžete ani len snívať. Ak prestanete ignorovať prvé príznaky a podľahnete každej stresovej situácií, skôr, či neskôr, budete musieť navštíviť lekára.

Stres vo výraznej miere negatívne ovplyvňuje aj náš imunitný systém, čiže sme náchylnejší na prechladnutie, objavia sa problémy so spánkom, depresia a zvyšuje sa riziko obezity. Ako s ním bojovať a hlavne dá sa s ním bojovať?

Spomaľte

Jediným a azda najúčinnejším spôsobom, ako bojovať so stresom, je zvoľniť tempo, zastaviť sa. Nech už vás v blízkej dobe čaká akákoľvek významná udalosť– narodenie dieťaťa, svadba, ukončenie vysokoškolského štúdia, kariérny postup, alebo nebodaj dôležité zápasy Realu Madrid, spomaľte.

5456564

Dýchajte správne

Znížiť vplyv stresu dokážete aj správnym dýchaním. Keď cítite búšenie srdca a máte pocit, že sa vám všetko okolo vás točí, zhlboka sa nadýchnite a následne zhlboka vydýchnite. Opakujte to niekoľkokrát po sebe až kým nespozorujete, že vám je lepšie.

Prejavy stresu

Medzi fyzické prejavy môžeme zaradiť: ťažkosti s dýchaním, náhle búšenie srdca, závraty, zvýšenie krvného tlaku, vracanie, poruchy trávenia, potenie, herpesy a časté problémy s pleťou.

Medzi psychické prejavy zaraďujeme: nevysvetliteľnú únavu, nervozitu, výkyvy nálad, paniku, zníženie koncentrácie a úzkosť.

Spúšťačom astmy, cukrovky, migrény, kardiovaskulárnych ochorení, kožných problémov, ale aj predmenštruačného syndrómu je práve stres. Ak vás niektorá z týchto chorôb už dlhšiu dobu trápi, pravdepodobne ste prišli na koreň veci. Ak vás ale trápi krivý penis, so stresom to tentokrát nebude súvisieť.

Začnite si čas lepšie organizovať

Správnou organizáciou času dokážete predísť stresovým situáciám. Organizujte si čas a všetky schôdzky a dôležité veci, na ktoré nesmiete zabudnúť, si zapisujte do diára. Získate prehľad v tom, čo robíte a uvidíte, odrazu vám ostane čas aj na relax.

Nezabúdajte sa smiať

Smejte sa, keď to tak cítite a nielen po vypití pohára kvalitného bieleho vína. Práve smiech vám pomôže z vášho tela odplaviť stresové hormóny kortizol a adrenalín. Následne sa do organizmu začnú uvoľňovať hormóny šťastia nazývané endorfíny.

Keď sa vrátite domov z práce, na chvíľu si vyložte nohy a nezapínajte počítač, aby ste si pozreli nové pracovné a súkromné emaily. Relaxujte, rozdávajte úsmevy, buďte šťastní, pretože jedine tak dokážete poraziť stres!

Zdroj: PR Servis, Foto: archív

Napíšte komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *