Chcete sa dozvedieť viac o tom, čo vás zaujíma? Napíšte nám váš tip.

Čo môže byť príčinou vašej nespavosti?

Napísal dňa 30. október 2017

Odporúčaná dĺžka spánku sa v mnohých výskumoch rôzni. Ideálne je ale 7-8 hodín.

Poruchami spánku a chronickou nespavosťou trpí takmer každý tretí človek na Zemi. Sme neustále vystavovaní rôznym stresovým situáciám, preto si vznik nespavosti spájame najmä so stresom.

Príčin vašej nespavosti však môže byť viac. My vám nejaké z nich prezradíme.

Nepravidelný spánkový režim

Príčinou vašej nespavosti môže byť aj nepravidelný spánkový režim. Ak chodievate spávať neskoro a príliš skoro vstávate a následne sa dopujete zrnkovou kávou, vaše telo nie je dostatočne zregenerované a únava vás, či chcete, alebo nie, dobehne. Dobre sa vyspíte jedine vtedy, ak sa naučíte chodievať spávať, ale aj vstávať v rovnakom čase a to aj cez víkendy. Odporúčaná dĺžka spánku sa v mnohých výskumoch rôzni. Ideálne je ale 7-8 hodín.

sleeping

Sledovanie televízie a trávenie času na sociálnych sieťach

Večerné pozeranie televízie a chatovanie na sociálnych sieťach vám môže spôsobiť problémy s nespavosťou. Televízia a počítač stimulujú mozog, čím mu bránia produkovať spánkový hormón melatonín. Aj keď spíte pri televízore, podvedome vnímate informácie, čiže váš spánok nie je dostatočný na to, aby sa telo dokázalo zregenerovať. S nespavosťou sa môžu objaviť aj ďalšie problémy – u mužov erektilná dysfunkcia, u žien nepravidelný menštruačný cyklus.

Psychické a fyzické príčiny

Príčiny nespavosti môžeme rozdeliť aj na fyzické a psychické. Medzi psychické príčiny nespavosti zaraďujeme napríklad príliš hektický životný štýl, úzkosť, strach o príbuzných, nervozita, napätie, ale aj depresia.

Medzi fyzické príčiny nespavosti zaraďujeme alergie, problémy s dýchacím ústrojenstvom, srdcovocievne choroby, ale napríklad aj vek.

Prostredie, v ktorom spíme

Ďalšou príčinou vašej nespavosti je prostredie, v ktorom spíte. Niektorí ľudia sú citlivejší na vonkajšie zvuky. Vadí im dokonca aj štekanie psov, hluk áut, materiál používaných obliečok a tikanie hodín.

Dôležité je zaspávať vždy pri úplnej tme a aj keď sa v noci zobudíte na to, že potrebujete ísť na malú potrebu, svetlo nezapínajte. Zastavila by sa vám tvorba melatonínu a pravdepodobne by ste mali problém opäť zaspať.

Zdroj: PR Servis, Foto: archív

Napíšte komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *