Chcete sa dozvedieť viac o tom, čo vás zaujíma? Napíšte nám váš tip.

Čo môžete urobiť pre lepší spánok

Napísal dňa 21. apríl 2018

Vedeli ste, že aj zlý vydýchaný vzduch vám nedovolí spávať?

Podľa Svetovej zdravotníckej organizácie charakterizuje nespavosť predĺženie zaspávania na dobu dlhšiu ako tridsať minút a výskyt častejší ako trikrát v týždni trvaní vyše mesiaca.

Ak aj vás už dlhšiu trápi nespavosť a celé dni bývate úplne zničení, poradíme si, čo môžete urobiť pre to, aby ste mali lepší spánok a v noci sa nebudievali.

bed-945881_1280

Čerstvý vzduch

Vedeli ste, že aj zlý vydýchaný vzduch vám nedovolí spávať? Ak pravidelne nevetrávate a v spálni ponechávate často nedýchateľný ťažký vzduch, vaše problémy s nespavosťou nezmiznú, práve naopak, budú sa objavovať častejšie, pokojne aj každú noc.

Odporúčame vám vždy ráno počas doby, čo sa chystáte, nechávať otvorené okno. Vzduch sa vymení a vy tak večer nebudete mať problém zaspať. V letných mesiacoch vetrávajte vždy len skoro ráno (okolo piatej a šiestej hodiny), keď slnko nie je ešte vysoko. Po vyvetraní zastrite žalúzie proti slnku a ak používate závesy, tak zatiahnite aj tie. Zabránite prehrievaniu vašej spálne a večer, keď si pôjdete ľahnúť, budete mať v spálni príjemný dýchateľný a hlavne čerstvý vzduch.

V zimných mesiacoch vetrávajte taktiež ráno, ale kratšie. Hlavne sa nezdržiavajte pri otvorenom okne, pretože by ste mohli prechladnúť.

Kvalitnejší matrac

Aby sa vaše problémy s nespavosťou raz a navždy vytratili, skúste si vymeniť matrac. Odporúčaná životnosť matraca je 5-7 rokov, maximum 10. Ak máte matrac dlhšie, pravdepodobne je už dostatočne vyležaný a žije v ňom veľké množstvo roztočov, ktoré môžu byť príčinou vašej alergie. Kúpte si taštičkové matrace do vašej postele. Poťah matraca raz ročne perte a matrac vystavujte na priame slnko a cez zimné mesiace na mráz. Slnečné lúče a silný mraz zničia všetky roztoče v matracoch.

Žiaden kofeín a ťažké jedlá

Čo môžete urobiť pre lepší spánok? Okrem toho, že si budete pravidelne meniť matrace a vetrať spálňu, by ste najmenej dve hodiny predtým, ako si pôjdete ľahnúť, nemali piť kofeínové nápoje a mali by ste obmedziť príjem ťažkých jedál. Kvalitu vášho spánku môže ovplyvniť aj konštrukcia vašej postele 160×200.

 

Zdroj: PR servis, Foto: archív, piaxabay.com

Napíšte komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.