Chcete sa dozvedieť viac o tom, čo vás zaujíma? Napíšte nám váš tip.

5 tipov ako zhodiť kilá

Napísal dňa 10. júl 2018

Vyskúšajte týchto 5 zaručených trikov a uvidíte, že kilá pôjdu opäť dolu.

Slnko svieti, voda láka, mnohí už chytajú bronz a ukazujú svoje vyšportované telá, ale vy sa schovávate doma a vaše nové plavky tak stále čakajú v skrini na svoj okamih slávy. Dodržiavali ste poctivo diétu, cvičili a tešili sa na leto v plavkách, ale ono je už tu a vy nie ste spokojná so svojou postavou? Cítite, že by to chcelo ešte nejaké to kilečko zhodiť.

Ketodiet_omeleta

Trik: pohár vody nalačno

Vypite pohár čistej, neperlivej vody každé ráno, hneď ako vstanete z postele. Prečistíte a osviežite organizmus a nakopnete deň správne. Po 6-8 hodinách spánku je vaše telo dehydrované, preto pohár vody nalačno nepodceňujte. Naštartuje váš metabolizmus, pripraví žalúdok na príchod raňajok a tým pomôže k efektívnejšiemu spracovávaniu potravín. Pripravte si večer pohár na nočný stolík a ráno ho určite nezabudnete vypiť.

Trik: zamerajte sa na bielkoviny a budete sa cítiť skvelo

Najdôležitejšou zložkou jedálnička by mal byť proteín. Prečo práve proteín? Okrem toho, že sa postará o vašu sýtosť, je aj perfektným tukožrútom, ktorý zatočí s ručičkou na váhe. Keď zmeníme štýl stravovania a zameriame sa na zvýšený obsah bielkovín a znížený obsah cukrov a tukov v potravinách, dochádza v tele k metabolickej zmene. Telo sa dostane do stavu ketózy a vaše telo začne spaľovať uložené tukové zásoby,vysvetľuje Martina Dvořáková, výživová špecialistka na ketodiétu. Na vašom stole by tak nemali chýbať vajcia, špenát, strukoviny, proteínová omeleta alebo kaša, chudé mäso (hydina a ryby). Máte radi vanilku a kokos? Určite vyskúšajte proteínové smoothie, tú chuť si zamilujete aj vy. Mixovaný, svieži drink vás nabije energiou, dodá potrebné množstvo bielkovín, minerálov, vitamínov a vlákniny, ktoré vás dostatočne zasýtia. Užívajte si slniečko s týmto drinkom a o váhu sa už strachovať nemusíte.

KETODIET_smoothie_kokos&vanilka

Trik: cvičme v rytme

Keď už ste osviežená vodou a nasýtená zdravými raňajkami, vaše telo je pripravené na pohyb. Ak nemáte čas na beh alebo posilňovňu, vyskúšajte napríklad tanec. Stačí jedna alebo dve rytmické piesne, ktoré vás ráno rozhýbu a do nového dňa ste nielen rozcvičená, ale aj pripravená všetko zdolať s úsmevom a dobrou náladou.

Trik: s farbou na tanier

Pri znižovaní hmotnosti potrebujete ľahké jedlá, po ktorých nebudete hladné. Stavte na zeleninu. Je ideálnou voľbou, ktorá splní všetky tieto očakávania. Je nielen pestrá a efektná na tanieri, ale hlavne plná prospešných minerálov a vitamínov. Má veľa vody a málo soli, preto sa odporúča pre zdravé stravovanie a chudnutie. Vďaka zelenine zásobujeme telo vlákninou a tým podporujeme správne fungovanie trávenia a črevnej peristaltiky. Najvhodnejšia je čerstvá, surová, ale neuškodí si ju uvariť, upiecť či grilovať. Ideálne je naučiť sa ju jedávať k mäsu namiesto prílohy. Čím jednoduchšia a zdravšia porcia, tým menej zaťažíte organizmus a kilečká pôjdu dolu ešte rýchlejšie.

Trik, s ktorým vám voda bude chutiť

To, že je dôležité dodržiavať pitný režim nielen pri diéte, nie je pre vás určite žiadnou novinkou. Čo však robiť, ak sa vám nedarí vypiť 2 – 3 litre čistej vody denne? Stačí malý trik. Pridajte do vody plátok citróna, kúsok uhorky alebo pár lístkov mäty. Do pitného režimu môžete taktiež zahrnúť aj bylinkový alebo zelený čaj.

Zdroj: PR Servis, Foto: archív