Chcete sa dozvedieť viac o tom, čo vás zaujíma? Napíšte nám váš tip.

Jesenná depresia a tipy, ako sa jej zbaviť

Napísal dňa 27. september 2019

Dni sa začínajú rapídne skracovať, onedlho sa letný čas zmení na zimný.

Najkritickejším obdobím je práve október, kedy si telo musí zvykať na hmlisté zamračené počasie a musí sa pripraviť na zmenu času.

Ak vás pravidelne v tomto období trápi jesenná depresia a máte pocit, že sa jej už nikdy nezbavíte, poradíme vám, ako s ňou úspešne bojovať. Najskôr si však povieme, aké sú príznaky jesennej depresie.

Príznaky jesennej depresie

Medzi základné príznaky jesennej depresie radíme spomalenie fyzickej aktivity a myšlienkových procesov, časté budenie sa (problémy so spánkom), precitlivenosť, skleslosť, úzkosť, podráždenosť, nezáujem o okolie a koníčky, strata chuti do jedla (poprípade výrazná chuť na sladké), sexuálna dysfunkcia a v niektorých prípadoch dokonca aj samovražedné myšlienky. Vedeli ste, že jesenná depresia môže spôsobiť dokonca aj problémy s erekciou?

Trávte čo najviac času prechádzkami v prírode

Slnko a príroda vám pomôžu efektívne bojovať s jesennými depresiami. Úzkosť a skleslosť môže zapríčiňovať predovšetkým nedostatok slnečných lúčov a výrazný pokles vitamínu D, ktorý získavame aj zo slnka. Chodievajte preto pravidelne na prechádzky a voľné slnečné dni trávte v prírode na čerstvom vzduchu. Váš zdravotný stav sa rýchlo zlepší. Je dokázané, že práve prechádzky na čerstvom vzduchu a v prírode uvoľňujú endorfíny – hormóny šťastia.

Sport woman sitting and resting after workout or exercise in fitness gym with protein shake or drinking water on floor. Relax concept. Strength training and Body build up theme. Warm and cool tone

Športujte a hýbte sa

Pohyb účinkuje proti depresii rovnako účinne ako lieky. Vyhnete sa však vedľajším účinkom. Vyskúšajte nejaký šport, choďte si zacvičiť do fitness centra, začnite plávať. Aj keď je za oknami chladnejšie, neznamená to, že sa nemôžete venovať žiadnemu športu.

Športovať odporúčame aj skoro ráno. Zatiaľ, čo sa vám bude robiť káva z tej najlepšej pražiarne kávy, vy si môžete vyskúšať výpady, kliky, či jógu. Navyše káva vám dodá energiu a budete sa cítiť výkonnejší. Zabudnete aj na všetky depresívne myšlienky.

Dajte si relaxačný kúpeľ

Ak vás vietor poriadne vyfúka a prídete domov vymrznutý, odporúčame vám dať si kúpeľ. Ak vás ale trápi jesenná depresia, relaxačný kúpeľ vám odporúčame tiež. Relaxačný kúpeľ by nemal byť bez použitia esenciálnych olejov a vonných sviečok. Aké vône sú ale proti depresii? Odporúčame skúsiť harmanček, jazmín, levanduľa, borovica, materina dúška, ruža, santalové drevo.

Upravte si stravovanie

Počas jesennej depresie sa vyhnite mastným jedlám a zamerajte sa na konzumáciu ovocia a zeleniny, ktoré výrazne prispievajú k zníženiu príznakov jesennej depresie. Na jesennú depresiu sú dobré aj omega – 3 mastné kyseliny, ktoré dokonca pozitívne vplývajú na hladinu cholesterolu.

Skúste znížiť príjem potravín z klasickej bielej pšeničnej múky a jedlá pripravujte zo zdravej tapiokovej múky, kokosovej múky, tekvicovej múky a hlavne ľanovej múky.

Užite si jeseň a zbavte sa jesennej depresie pomocou týchto praktických rád.

Zdroj: PR servis, Foto: archív