Chcete sa dozvedieť viac o tom, čo vás zaujíma? Napíšte nám váš tip.

Zdravé raňajky robia krajší deň

Napísal dňa 28. september 2019

Hľadáte tip na zdravé raňajky, ktoré vám pomôžu naštartovať metabolizmus, rýchlo ich pripravíte a dodajú vám energiu na celý deň?

Máme pre vás 5 tipov, ktoré vaše očakávania naplnia. Chcete vedieť, ktoré to sú?

Prečo raňajkovať? 

Energiu potrebujete ráno, nie večer. Koľkokrát sa vám stalo, že ste sa nenaraňajkovali a večer ste sa nevedeli dojesť? Dodajte svojmu organizmu to, čo potrebuje, hneď ráno a vlčí hlad vás nedobehne. Telo dostane potrebné živiny vtedy, keď ich potrebuje, a vy sa budete cítiť lepšie. Raňajky sú základom dňa. Viete prečo? 

  • Raňajky upokoja hlad, zasýtia a dodajú energiu, ktorú potrebujete.
  • Naštartujú metabolizmus.
  • Mozog a svaly vďaka nim pracujú lepšie.
  • Cukor v krvi nekolíše a počas dňa sa vyhnete nájazdu na niečo sladké.
  • Zdravo začnete, zdravo budete pokračovať. Viac porozmýšľate nad tým, čo zjete. Začnite zdravými raňajkami a váš deň len vylepšíte ak k tomu pridáte aj rýchly a zdravý obed.

Zdravé raňajky, na ktoré čas máte 

1; Müsli pripravíte rýchlo a ľahko

Máte svoju obľúbenú značku? Potrebné množstvo müsli nasypte do misky, zalejte mliekom alebo jogurtom a zdravé raňajky sú na svete. Príchuť môžete mať každý deň inú. Stačí si vybrať. Mandľové, sójové či kokosové mlieko im tiež dodá špecifickú chuť. Ktoré si dnes vyberiete?

Chcete presne vedieť, čo sa v müsli, ktoré si každé ráno sypete do misky, nachádza? Vyrobte si ho sami. Nie je to nič náročné. Základom sú kvalitné vločky. Ovsené, špaldové či ryžové. Aké sa vám žiada. Neviete si vybrať? Skombinujte ich. Pridajte k nim sušené ovocie a oriešky podľa svojej chuti. Fantázii sa medze nekladú. Všetko poriadne premiešajte a pridajte lyžicu medu na dochutenie. Masu, ktorá vznikne, navrstvite na plech vystlaný papierom na pečenie a dajte do rúry vyhriatej na 160 °C zapiecť na 25-30 minút. Zdravé, chrumkavé a hlavne domáce. Čo na to poviete? 

Flat-lay of colorful smoothies in bottles with fresh tropical fruit and superfoods on concrete background, top view. Healthy, clean eating, vegan, vegetarian, detox, dieting breakfast food concept

2; Zdravé raňajky v podobe smoothie

Patríte medzi tých šťastlivcov, ktorí sú radi, že sa ráno dostanú z postele a prídu načas do práce? Na raňajky v tomto zhone jednoducho neostane čas. Vyskúšajte smoothie. Rýchlo ho pripravíte, nezašpiníte kopec riadu a dodá vám energiu na celé predpoludnie. Základom smoothie je ovocie a zelenina. Ktoré máte najradšej? Pridajte k nim mlieko, jogurt alebo tvaroh. Vytvorte svoje vlastné kombinácie. Vymeňte každý deň jednu ingredienciu a smoothie bude chutiť stále inak. 

3; Zdravé vďaka bio produktom

Kúpte (alebo upečte) dobrý špaldový alebo iný chlebík. V potravinách s označením bio produkty nájdete nátierky, arašidové maslo či sladký nugát. Na aké raňajky máte dnes chuť? Slané alebo sladké? Nie je nič jednoduchšie, ako odrezať krajec chleba a natrieť ho niečím chutným a zdravým zároveň. Slané raňajky obohaťte zeleninou a ku sladkým si pridajte pohár mlieka. 

Najlepšia nátierka je tá, ktorú si sami pripravíte. Nájsť správny recept nebude žiadny problém. Každé ráno si pripravte inú, ale stále rovnako chutnú. 

Nestihli ste kúpiť čerstvý chlieb? Nevadí. Celozrnné sušienky ho plnohodnotne nahradia. Majte stále jedny v zásobe a nedostatok pečiva vás nikdy neprekvapí. 

4; Využite to, čo sezóna práve ponúka

Vyrástla vám krásna cuketa a neviete, čo s ňou? Vyskúšajte cuketové placky. Vajcia, múka alebo ovsené vločky a poďme na to. Dochuťte ich podľa svojej chuti a pripravte si raňajky, ktoré stoja za to. Placky na raňajky sú komplikované? Zdanie klame. Ich príprava vám nezaberie veľa času a keď ich ochutnáte, na čas strávený v kuchyni rýchlo zabudnete. Podarilo sa vám pripraviť ich nejako veľa? Nevadí. Zoberte si ich do práce. Studené chutia rovnako dobre.

O müsli a smoothie sme už hovorili. Inšpiráciu hľadajte v ovocí a zelenine, ktoré práve dozrievajú. Čerstvé majú úplne inú chuť ako tie, ktoré v zime vyberiete z mrazničky. Využite to. V zime taký bohatý výber nebude. 

5; Lievance ako z amerického filmu

Stále ste ich chceli vyskúšať? Čo vám bráni? Chutné nadýchané lievance si pripravíte aj sami. Mlieko, múka, vajcia, cukor, kypriaci prášok a štipka soli. Nič viac na ich prípravu nepotrebujete. Jasné, treba ich ozdobiť a dodať im ten správny šmrnc. S tým si hlavu nelámte. Využite to, čo chladnička ponúka. Tvaroh, jogurt, džem či med. Áno, aj čerstvé ovocie sa s lievancami kamaráti. Pripravte zdravé raňajky sebe aj svojim deťom. Na spoločné raňajky sa budú dokonca tešiť. Stavte sa. 

Ktorý raňajkový tip vás presvedčil najviac? 

Nehľadajte výhovorky. Zdravé a chutné raňajky naozaj pripravíte rýchlo a ľahko. Jednu možnosť urobíte na niekoľko spôsobov a každý deň budete raňajkovať niečo iné. Nebojte sa experimentovať. Pripravte si zdravé raňajky presne podľa svojej chuti. Máte chuť na sladké? Raňajkám to vôbec neprekáža. Sladké boli včera, dnes potrebujete zmenu? Žiadny problém.

Zdroj: PR servis, Foto: archív