Chcete sa dozvedieť viac o tom, čo vás zaujíma? Napíšte nám váš tip.

Zdravé náhrady sladkostí

Napísal dňa 24. január 2020

Ako sa ale odnaučiť jedávať sladkosti a aké sladkosti môžem jesť, aby mi neuškodili?

Sladkosti sú obľúbenou pochúťkou takmer každého. Majú ich radi malé deti, tínedžeri, ale aj ľudia v strednom veku. Ako ale veľmi dobre vieme, nadmerná konzumácia sladkostí je pre náš organizmus nebezpečná a upozorňujú na to nielen pediatri, ale aj obvodní lekári.

Ako sa ale odnaučiť jedávať sladkosti a aké sladkosti môžem jesť, aby mi neuškodili?

BIO čokoláda

Čokoláda je suverénne najobľúbenejšou sladkosťou predávanou nielen u nás, ale aj vo svete. V obchodoch máme na výber z množstva komerčne známych značiek čokolád, no musíme si uvedomiť, že väčšina z nich nemá s čokoládou nič spoločné.

Ku kvalitným čokoládam radíme kvalitné BIO čokolády. Kvalitné čokolády s vysokým podielom kakaa patria k najkvalitnejším. V malom množstve sú čokolády s vysokým podielom kakaa dokonca aj veľmi prospešné. Konkrétne horká čokoláda je bohatým zdrojom antioxidantov, zlepšuje prekrvenie, znižuje krvný tlak, znižuje riziko kardiovaskulárnych ochorení, chráni kožu pred slnkom a dokonca aj zlepšuje mozgové funkcie.

Ochutnajte BIO čokoládu a iné komerčne známe značky čokolád už nebudete chcieť. Samozrejme, ani kvalitnú čokoládu by ste nemali zjesť na posedenie.

Zvýšená hladina cukru a problém udržať hmotnosť

Pravidelnou konzumáciou nekvalitných sladkostí sa vám zvýši hladina cukru v krvi. Udržanie hmotnosti tak bude pre vás veľký problém. Vysoká hladina cukru v krvi sa objavuje hlavne o obéznejších ľudí, ktorí nemajú zdravé stravovacie návyky.

table-3289262_1280

Ak chcete schudnúť a nechcete mať problémy so zvyšovaním hladiny cukru v krvi, o to väčšiu motiváciu budete mať a komerčne známe sladkosti nahradíte zdravými náhradami sladkostí.

Ovsené vločky, chia semienka, jogurt, mlieko a ovocie

Z týchto ingrediencií si môžete robiť ovsené kaše, ktoré si môžete neustále obmieňať. Nosievajte si ovsené kaše v pohári do práce a máte zdravé a výdatné raňajky. Po konzumácii tejto dobroty vás chuť na sladké neprepadne. Výhodou je, že z ovsených kaší sa vám nekazia zuby, takže endodoncia u vás nebude potrebná.

Ktoré zo surovín na výrobu zdravých maškŕt používať a neuškodia vám? Rozhodne vyskúšajte javorový sirup, kokosový cukor, ricottu, rastlinné mlieko (mandľové, sójové), domáce džemy a zdravé orieškové maslá (napríklad mandľové maslo).

Zdroj: PR servis, Foto: archív